Thursday, July 1, 2010

Awal Kalam, Wasilah Baru. Mari Bersama Saya..


Bismillahirrahmaanirrahim,

Assalamualaikum WBT,

Alhamdulillahirabbila’lamin a’la ni’mat islam,

Syukur dan segala puji bagi ALLAH yang menciptakan langit dan bumi, yang menggerakkan hati ini untuk menyambut suruhan dan perintahNya,

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, pesuruh ALLAH yang mulia,

Alhamdulillah ya rabb! Niat sejak awal masuk ke Universiti Putra Malaysia Kampus Bintulu (2008) untuk memiliki blog sendiri akhirnya tercapai. Segalanya atas bantuanMu, yang menggerakkan hati ini untuk terus menagih cintaMu dan mengemis kasihMu. Syukran a’la kullu hal! Wa syukran aidhan ila Ukhti, Noraini bt Nasnan yang banyak membantu dalam usaha menyiapkan blog ini. Jugan bantuan nasihat daripada Akh Izzuddin b Ismail, naqib. Tidak lupa kepada sahabat-sahabat facebook yang memberi sokongan padu dan tidak putus-putus memberi galakan. Barakallahufikum (semoga Allah berkati kamu semua). Ewwahh, sudah macam ucapan raya pula. Insyaallah, Allah ma’ana..

Menggunakan nama pena Brother Mujahid, bukan bermaksud sudah hebat dalam gerakan islah dakwah. Tetapi masih mencari, meraba ilmu Allah yang terbentang luas di muka bumi, Insyaallah menjadi wadah perkongsian bersama. Telah pasakkan hati, diri dan kudrat ini sebagai hamba allah yang sememangnya akan di ambil kembali pada bila-bila masa. Benarlah bahawa perkara yang paling jauh dalam diri kita ialah dunia, tetapi yang paling dekat ialah.. mati.. ya memamg benar. Sebab mati itu tidak tunjuk signal, tidak beri warning, tidak tunggu tua, tidak datang apabila amalan kita cukup, tapi hadir tanpa di jemput. Benar bukan? Jadi, mari bersama saya meggalas kerja dakwah. Moga ada percent di akhirat. Aiwa!

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya.
(Surah Ali Imran: 104)


Dan tidak ada yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada (mengesakan dan mematuhi perintah) Allah, serta ia sendiri mengerjakan amal yang soleh, sambil berkata: "Sesungguhnya Aku adalah dari orang-orang Islam (yang berserah bulat-bulat kepada Allah)!"
(Surah Fussilat: 33)


Masih mahu bersama saya? Insyaallah.. Wadah perjuangan membawa title da’e (pendakwah) bukan bermaksud untuk menyeru orang sahaja, tetapi juga menggegarkan diri sendiri. Segala teguran membina dan bermanfaat amat dialu-alukan daripada antum (kamu) semua.. Walau merasa lemah dan kekurangan ilmu, tetapi sambut kalam Rasulullah SAW, Balaghu a’nni walau ayah (sampaikanlah daripadaku walau sepotong ayat). Jazakallahukhairan kathiran^^.

2 comments:

Farhan Syah said...

Selamat.... :)

Moga Allah bersama-sama kamu :)

Muhammad Hakim Bin Nasnan said...

LA! Allah Ma'ana..^^ Jazakallahu Khairan akhi.

Post a Comment

 

BrotherMujahid.com Design by Insight © 2009