Tuesday, September 7, 2010

Islam Dihina, Anda 'Melatah'


Assalamualaikum wbt.

Salam 28 Ramadhan Kareem 1431 H.

Masyaallah, kita sudah pun masuk akhir ramadhan. Allahumma barikhlana fi ramadhan wa ila akhirur-ramadhan.

Eh.. Patung yang ditunjukkan ini bukanlah superimpose ataupun edit!!

Ini adalah gambar benar. Gambar yang diambil dari Negara Sepanyol. Ia melambangkan sejarah agama itu sendiri. Dimana yang dibawah sekali adalah Islam. Ditengah-tengah itu Kristian dan berada diatas sekali adalah Yahudi. Sebenarnya, Kristian dan Islam sama-sama dipermainkan oleh Yahudi. Walaupun Kristian kadang-kadang dilihat berpakat dengan Yahudi tetapi bagi Yahudi, 'maqam' mereka lebih tinggi.

Anda perasan ada arca lilin? lilin itu melambangkan yahudi. Untuk pengetahuan, hari raya mereka dipanggil hari Hanukah. Dan ketika itu pasti ade lilin. Tetapi dalam gambar tersebut, lilin itu melambangkan senjata. Dapat buat conclusion sendiri? Fikirkan..

Yahudi ini seperti bangkai yang disimpan. Semakin lama ianya akan busuk dan terus membusuk. Inilah hakikat bangsa yahudi yang begitu sombong dan angkuh.

“Yahudi itu tidak akan sekali-kali redha dengan kamu, Nasrani itu juga tidak akan sekali-kali redha dengan kamu, sehinggalah kamu mengikut cara hidup dan kehendak mereka.” (Al-Baqarah : 120)


"Maka berpalinglah engkau dari mereka dan tunggulah, sesungguhnya mereka juga menunggu." (As-Sajdah : 30)


Tanyalah orang musyrikin dan kafir itu, Apakah mereka ingin berperang dengan kita. Jika mereka kata 'ya'. Maka cuba bawa rundingan damai dengan mereka dan perintahkan mereka supaya jangan menghina kita. Tetapi jika mereka mengulangi dengan berkata ‘ya, kami ingin berperang’. Maka wajiblah orang mu'min keluar berjihad.

Nabi bersabda ''HENDAKLAH KAMU BERJIHAD TERHADAP KAUM MUSYRIK DENGAN HARTA KAMU,DIRI KAMU DAN LIDAH KAMU''

Dan orang yahudi dan nasrani tidak akan rela kepadamu (Muhammad) sebelum engkau mengikuti agama mereka. (Surah Al-Baqarah : 120)


Semua agama para Rasul adalah satu, Islam. Rujuk al-Quran. Kisah-kisah para nabi semua mengaku Islam. Yahudi/yahuda nama keluarga bagi nabi Yaakub ataupun mereka sebut jew/jacob. Israel ialah nama lain bagi Yaakub. Bani israel bermaksud kaum kerabat Yaakub . Ia dinamakan agama Yahudi bila mereka menyeleweng. Begitu juga dengan Kristian. Kristian bukan agama Allah, agama di sisi Allah hanyalah Islam.

Dianggarkan 1,476,233,470 Muslim di atas muka bumi Allah ini. Satu bilion di Asia, 400 juta di Afrika, 44 juta di Eropah dan enam juta di Amerika. Setiap lima insan manusia ialah Muslim. Setiap seorang Hindu ada dua orang Islam, setiap seorang Buddha ada dua orang Islam dan setiap seorang Yahudi ada beratus orang Islam. Tetapi mengapa orang Islam itu terlalu lemah?

Baik, bagaimana pula kalau kita melihat gambar ini daripada sudut positif? Islam = baik = fitrah. Dalam mengadap Allah s.w.t, islamlah yang paling merendahkan diri. Benar bukan?

Sahabat seakidahku, sememangnya kerja yahudi dan nasrani adalah untuk menghancurkan umat Islam. Dan mereka telah jalankan tugas mereka dengan sangat baik. Tetapi apa yang kita telah, sedang dan akan kita buat untuk ISLAM? Sama-sama kita tegakkan daulah islamiah dalam diri, keluarga, masyarakat dan Negara.

Tugas pertama sebagai umat islam ialah dengan menguatkan saf jemaah. Saling tarbiyah, ingat mengingati. Sentiasa meningkatkan ilmu pengetahuan dalam agama dan sains. Persoalannya, bagaimana mahu memperolehi jemaah yang kuat? Hmm.. tepuk hati, tanya iman. Sedangkan solat berjemaah pun susah untuk tegakkan. Fikirkan..

Dapat ikhtibar? Eh, anda marah? Sabar.. bertindaklah seperti kekasih Allah.


Untuk pengetahuan, pengisian kali ini saya ambil daripada perbincangan saya bersama sahabat-sahabat facebook. Nampak. Manfaatkanlah peluang yang ada. Cuma JANGAN takbur, riak mahupun u’jub. Biarlah usaha kita dinilai oleh Allah swt. Terus bersama saya ya? Insyaallah. Wallahua’lam.

6 comments:

Anonymous said...

salam
kti sbrnyer sdh lma dpergunkn olh org yhudi cma kter shja yg tdk persn..kte smkn hr smkn berlgk pndai pdhal kter dijajh..asfiruallahalazim..

Admin said...

wsalam, negara kita hanya bebas dari sudut tidak dijajah lg oleh bangsa asing tetapi kita masih dijajah oleh cara pemikiran barat,budaya hinggalah urusn muammalat,bahkan wang saku yg digunakan oleh kita juga dikawal oleh org2 kafir,kesimpulan:kita merdeka hanya pd bangsa tetapi tidak pd agama Ulasan:Selagi bumi palestin dijajah selagi itulah tiada negara islam yg merdeka.

Anonymous said...

sedar wahai umat islAM..........
bangkit!!!!!!!!!
menentang latnattuallah.........................
sem0ga ....islam............akan mnyinar.......
yahudi.................d latnat

Admin said...

persoalannya, bangkit yg bagaimana? terlalu besar. spesifikkan. contohnya seperti boikot barangan mereka. mulakan dari yg kecil.

kerja x semudah kata2. biar disisih umat sendiri, tapi menjadi asbab masuk ke syurga. insyaallah.

Anonymous said...

Quran = reminder to pray for Muslims

Associated Press - 9/26/2010 3:35:00 AM
The Qurans that Florida Pastor Terry Jones planned to burn on the anniversary of 9/11 are now in the hands of another group that has a different agenda.



Reverend Patrick Mahoney, director of the Christian Defense Coalition (CDC), plans to distribute the Qurans to churches and Christian leaders who promise to keep them as a reminder to pray for Muslims and share with them the love of Christ.

"The response has been overwhelming. We've been getting calls from church leaders and churches across America," Mahoney reports. "We'll have no problem distributing these Qurans."

The CDC director had traveled to Gainesville, Florida, in the days before September 11 to try and convince Jones to cancel the burning. He believes Christians should take a different approach to reach Muslims.

"We are to pray for our Muslim neighbors and friends," Mahoney suggests. "We are not to burn Qurans; we are not to burn bridges, but we are to build bridges and share Christ's love."

Jones later canceled the burning after speaking to military, political, and religious leaders. Afterwards, Mahoney returned to Florida and had the 225 Qurans shipped to Washington, DC, for safe keeping and distribution.

Anonymous said...

kita boykot ASTRO dulu...
Ramai2 jangan pakai ASTRO.
Tunjukan yang kita adalah kuasa penentu.
ASTRO makin untung makin mahal bayaran.
Kita tengok TV pakai antena biase je
ade jugak tv1,2,3 7,9,8......
banyak tuh..!

Post a Comment

 

BrotherMujahid.com Design by Insight © 2009